13 april 2010

Mardrömsbröllop

Måste berätta om drömmen jag hade inatt!

Vi hade nyss blivit förklarade man o fru, kyssen var lång o fantastisk o vi tågade glada iväg ner för altargången. Kom plötsligt på när alla var påväg ut att vi hade inte rivit rosbladen som gästerna skulle kasta! Rusade till mamma o sa att vi inte hade delat ut påsarna med rosbladen i (nu fanns dom plötsligt?), sa att hon måste genast göra det så gästerna har nåt att kasta när vi kommer ut.

Nåja, gästerna står beredda på varsin sida av gången upp till kyrkan. Prästen går ut först o sen går mamma o pappa, då kastar gästerna gröna blad o utblommade viden på dem! (De trodde att det var J o jag o varför de kastade blad o gammal vide vete fan).

Plötsligt inser jag att det endast är 10 personer som kommer komma till festen! Inga vänner eller bekanta har dykt upp på vigseln utan vårt bröllop består endast av närmsta släkten...

J o jag går till bilen för att börja åka iväg till festplatsen. Jag kommer på att "hey! vilken ring blev det sist o slutligen?!", när jag kollar på mitt vänstra ringfinger finns där en vitguldring som ser ut som en gammal silverring med beläggning o guldet är upphöjt ca 1 cm där en liten diamant är infälld. Så sjukt ful! Jag inser att prästen (som av nån anledning hade hand om våra ringar) har förväxlat min fina ring med denna fula! Panik!

Sen vaknar jag nästan gråtfärdigt! Fast nu är det nästan så man börjar skratta, den är ju så ologisk! :D

2 kommentarer:

Ammi sa...

nina, du ha stressa för mycket med dehe bröllope nu. :) Ta och fokusera på annat en stund, du hinner nog ;) haha

NiiniOchBuss sa...

Ammi > Skämtar du?! Ja ha int gjort nå åt bröllope på säkert 2-3 månader nu! :D